Obvestilo Sistema za zgodnje opozarjanje na pojav NPS

Na Nizozemskem zaznali atropin v vzorcih kokaina in ketamina

 

Ljubljana, 15. januar 2018 – Na Nizozemskem so v začetku januarja v vzorcih kokaina in ketamina zaznali atropin. Poleg tega so zabeležili tudi primere zastrupitev, za katere sumijo, da so povezani z atropinom.

Primere zastrupitev, povezanih z atropinom ter vzorce kokaina in ketamina, v katerih so zaznali atropin, so zabeležili v regiji Severni Brabant, poleg tega so zastrupitve zaznali še v Rotterdamski regiji. O zastrupitvah, povezanih z atropinom, med uporabniki kokaina poročajo tudi iz Belgije.

Atropin je rastlinski alkaloid, ki ga najdemo v rastlinah iz družine razhudnikov: v volčji češnji, črnem zobniku in kristavcu. Lahko pa se ga pridela tudi sintetično. Znaki zastrupitve z atropinom so: izguba spomina, dezorientacija, vidne halucinacije, motnje koordinacije, psihoze, koma, pospešen utrip srca, razširjene zenice, razdražljivost, zastoj urina, motnje govora in požiranja. Zastrupitve z atropinom so lahko usodne zaradi dihalne depresije in srčne aritmije.

Zaradi možnosti, da se kokain in ketamin s primesjo atropina pojavita tudi v Sloveniji, se uporabnikom priporoča previdnost in testiranje vzorcev.

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen. Obvezna polja so označena kot *

*